Hoe wordt mijn maandelijks termijnbedrag berekend?
Ventum berekent uw termijnbedrag aan de hand van het historisch jaarverbruik van de afgelopen drie jaar in uw woning.
Hoe maak ik een betaalafspraak of krijg ik uitstel van betaling?
Voor het maken van een betaalafspraak kunt u contact met ons opnemen per e-mail, debiteuren@ventum.nl. Het is ook mogelijk om gebruik te maken van de link in de herinnering die u van ons heeft ontvangen. Kunt u niet betalen? neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op voor een regeling om eventuele kosten te vermijden.
Kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?
Verwacht u meer of minder te verbruiken dan het aantal kWh stroom en/of m3 gas waarop uw termijnbedrag is gebaseerd? Uw termijnbedrag aanpassen doet u eenvoudig zelf in het portaal of per e-mail naar backoffice@ventum.nl. Houd er wel rekening mee dat het kan zijn dat er nog een periode van uw oude termijnbedrag in rekening wordt gebracht.
Ik heb dubbel of teveel betaald, wat nu?
Heeft u dubbel betaald, bijvoorbeeld doordat u de datum van de automatische incasso heeft aangepast? Dit wordt uiteraard weer verrekend. Binnen 14 dagen krijgt u het dubbel betaalde bedrag terug. Heeft u nog openstaande facturen? Dan worden deze eerst verrekend.